Sunday, 5 January 2014

Alfalfa [PROMOSI! PROMOSI! PROMOSI!]

Assalamualaikum

Bulan ni (Januari) ada promosi Alfafa tau beli 6 percuma 1. 

Antara kelebihan Alfafa ialah:
  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian 
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  4. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
  5. Merawat arthitis
  6. Bagus untuk elergi, eczema dan resdung
  7. Merawat athma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksik
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan asid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  12. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  13. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita). (auwwww)
  14. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  15. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  16. Meningkatkan stamina seorang suami
  17. Melegakan sembelit
  18. Membuang angin dalam badan
  19. Melawan alahan (hidung sensitif, kurap, bau badan, ulat air)
  20. Memperbaiki masalah penghadaman seperti kembung, ulser, gastrik, hepatitis
  21. MILK BOOSTER untuk ibu2 yg menyusu

Macam mana kita nak tahu badan kita banyak toksin? 
Senang je. Kalau badan kita banyak toksin, mesti kita akan rasa cepat marah, penat, tension, berat badan akan naik, rambut gugur, kulit kering, gatal2, mempunyai masalah pembuangan, selalu pening, masalah bau badan dan macam2 lagi.

Pernah tak terjadi salah satu tu?? Sebab tu kita kena detox badan kita. Cara nya mengambilan alfafa secara konsisten … Sebelum kita nak makan apa-apa vitamin sekali pun yang penting mula-mula mesti kita DETOX BADAN KITA DULU…bila badan kita dah detox (bersih) baru la senang penyerapan vitamin lain nak serap…& perlu diingatkan alfafa ni agak panas, so bila kita makan alfafa, mesti seiring dengan minum air masak banyak…Sekurang-kurangnya 3liter sehari.

Alfafa ni apa ya?
Sebernarnya Alfalfa adalah tumbuhan di dunia yang mempunyai paling banyak alkali. Alkali ini menolong mengimbangkan asid bisa dalam badan. Protien yang terkandung dalam alfalfa adalah 18.9% berbanding dengan daging lembu 16.5%, susu 3.3% dan telur 13.1%. Kalsium dalam alfalfa adalah 14 kali lebih daripada benih gandum dan 144 kali daripada hati.

Alfalfa juga mempunyai akar yang dalam sekurang-kurangnya 30 meter ke bawah tanah. Dengan itu, tumbuhan tersebut dapat menyerap kekayaan dalam tanah seperti: Selenium, Silicon, tin, zink dan galian seperti potasium, prosperos, gangsa, kobalt, kromium, kalsium, mangan, magnesium, besi dengan alfa dan beta karotin, kabohidrat, protien, vitamen A, C, D, E, F dan B komplek, Fibrin dan sedikit lemak. Ia juga mengandungi 8 keperluan asid amino. Banyak kan khasiat Alfafa ni? So tak mustahil la ia digelar “Bapa segala tumbuhan”

Siapa boleh makan alfafa ini?
Semua orang boleh makan, tak kira perempuan atau lelaki, muda atau tua. Cuma pesakit Thalassmia je tak boleh ambil & kurang sesuai untuk ibu-ibu yang baru bersalin / dalam pantang.Sebab alfafa ni agak panas, takut ada effect kat baby yang ada kuning, baby akan cirit birit.

Selain itu alfafa juga boleh digandingkan dengan vitamin2 lain supaya boleh lg ummmppphhh!!
  1. Alfalfa + Herblax + Lecithin + ESP / Cinch  ---> Untuk masalah pengurusan berat badan
  2. Alfalfa + Vita C + Vitalea + Bcomplex & Ostematrix / ESP ---> Untuk supplemen ibu-ibu menyusu bagi membantu menjaga kesihatan, memberikan tenaga, mengatasi masalah anemia, masalah penghasilan susu serta kesihatan lain amnya
  3. Alfalfa + Vita C + Vita E + ESP -----> Untuk kecantikan kulit, menghilangkan parut dan bekas jerawat, membantu memperbaik status kesuburan
  4. Alfalfa + Bcomplex + Vitalea + Vita C ---> Untuk tenaga, kesihatan asas, serta memulihkan masalah keputihan dan kekeringan ketika bersama serta membantu "mengetatkan" serta mengatasi masalah alahan, alergi, ekzema , resdung
  5.  Alfalfa + ESP ---> Supplemen minimum untuk membantu mereka yang ingin merangsang penghasilan susu (semestinya bersama2 konsep DVS ye)

Apa beza alfafa Shaklee?
Alfafa Shaklee diperbuat daripada tanaman organik di California dan menggunakan bahan baja bebas kima. Daun alfafa dari Shaklee hanya dituai bila telah mencapai tahap kematangan mutlak. Sebab bila daun alfafa dah matang, lagi banyak klorofil..Lepas tu daun2 alfafa ni akan dikeringkan secara semulajadi utk mengekalkan nutrisi yang ada..

Lepas tu daun2 yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum diproses dalam bentuk tablet. Semua proses ni dalam kawalam ketat & di bawah pengawasan Shaklee..Setiap tablet mengandungi 300 mg alfafa.

Ada testimoni alfafa tak?
Ada, saya sendiri la!! Hehe…Saya dah makan alfafa ni selama sebulan…Alhamdullilah lepas makan alfafa ni badan saya rasa ringan je, perut kempis, bertenaga & yang paling best berat saya dah turun 3kg tau…Nak tengok testimoni yang lain boleh rujuk kat album saya di FB (Nur Hafizah Mohd Zabir, 2013) 
Dan perlu diingatkan maximum sehari boleh makan alfafa ni 10 biji

Hubungi saya Shaklee Indipendent Distributor anda:
SID: 1079144
pm/inbox: Rabiatul Rashid
whatsapp/sms: 0122444309

No comments:

Post a Comment